Grenzen verleggen

Soms moet je je grenzen verleggen, zeker in de keuken.

Afgelopen jaar heerlijk gegeten in een piepklein
restaurantje op Tenerife. Genoten van verschillende curry' s en bijgerechten. Sindsdien
maak ik thuis regelmatig een lekkere curry, meestal met kip of garnalen.

Maar voor twee personen maak je al snel te veel, dus voor
ons familie etentje was het thema al snel bedacht, gerechten uit India.

Op internet kun je ontzettend veel lekkere recepten vinden.
Je hebt er wel veel specerijen voor nodig. Zelf koop ik mijn specerijen altijd
bij de toko. Je koopt ze in een bakje of grote zak en bent veel voordeliger uit
dan bij de supermarkt. Wanneer je je specerijen op een droge en donkere plaats,
goed afgesloten bewaart, kun je ze heel lang bewaren. Bij mij krijgen ze echter
niet te kans om oud te worden.

Ook maak ik regelmatig gerechten uit het boek Easy curry,
van Madhur Jaffrey. Relatief makkelijk te maken recepten, maar je moet er wel
even de tijd voor nemen. De meeste tijd gaat zitten in de voorbereidingen. Het
verzamelen van je specerijen, snijden van de ingrediënten. Vooral de eiercurry
is één van mijn favorieten. Eenvoudig te maken en je hebt er weinig
ingrediënten voor nodig. Zelf voeg ik graag wat stukjes zoete aardappel toe. Zelf
maak ik de gerechten het liefst minimaal een dag van te voren. Dan kunnen de
smaken goed tot hun recht komen.

Wil je zelf eens experimenteren met de Indiase keuken, op
het internet zijn veel heerlijke recepten te vinden.

Het recept van de curry met eieren zal ik binnenkort op deze site plaatsen.

Kook met plezier en eet smakelijk.


Contacteer ons