Een lekker ontbijtje

 

Zelf heb ik jarenlang voor een bakkerij gewerkt. Toch krijg
is 's morgens vroeg geen boterham door mijn keel.

Mijn ontbijt bestaat over het algemeen uit een fruit-smoothie
of kwark met cruesli.

De kant en klare cruesli kan mij over het algemeen niet zo
bekoren. Teveel suiker, te weinig noten en rozijnen. Dus ben ik op zoek gegaan
naar het recept van lekkere cruesli. Op internet kwam ik veel ideeën en
variaties tegen. Uiteindelijk heb ik mijn perfecte combinatie gevonden. Maar
ja, het is en blijft een kwestie van smaak. Het basisrecept kunt u hier bij
recepten vinden.

Hieronder een aantal tips om naar eigen smaak aan te passen.

Na het afkoelen kunnen diverse stukjes gedroogd fruit worden
toegevoegd. Denk hierbij aan gedroogde abrikozen, gedroogde cranberry's, gedroogde
aardbeitjes etc. Ook kun je gojibessen toevoegen.

Ik koop zelf mijn noten altijd in grote zakken bij de Turkse
supermarkt. Veel voordeliger dan bij de reguliere supermarkten. Denk hierbij
aan amandelen, hazelnoten, walnoten en pecannoten. Zorg dat je altijd de
ongebrande en ongezouten noten koopt.

En wil je een keer echt gek doen, rasp dan wat pure
chocolade en roer dit door je yoghurt met cruesli.


 

Contacteer ons